به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، غلامرضا بیکی افزود: طرح برداشت پل ها و آبروها از پاییز ۱۴۰۰ در سطح کشور آغاز شده تا کمیت و کیفیت و چگونگی و وضعیت پل ها و پروژه های مرتبط با آنها از نظر نوع خرابی شناسایی و ارزیابی شود.
وی ادامه داد: کارشناسان مرتبط پس از برداشت مشخصات فنی ابنیه فنی محورها شامل طول و عرض و ارتفاع و نوع خرابی پل ها و آبروها؛ آنها را در سامانه BMS که مربوط به این کار است بارگذاری می کنند تا پس از بررسی های کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ؛ پل ها و آبروها رتبه بندی و شناسنامه دار و سلامت آنها مشخص شود.
به گفته بیکی، پس از اعلام درصد خرابی پل ها و آبروها، اعتبارات مورد نظر جهت بازسازی و تعمیر و نگهداری آنها توسط نرم افزار مذکور و از سوی سازمان در چارچوب اعتبارات و سهم استانی ابلاغ می شود.